• en
    • català
    • español
    • English
    • Login
  • English 
    • català
    • español
    • English
  • Login
Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània Institut del teatre Diputació de Barcelona Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània
Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània
View Item 
  •   Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Obres
  • View Item
  •   Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Obres
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La pell en flames

Thumbnail
  View Usage Statistics
Metadata
Show full item record
  • Play data
  • Premiere data
  • Bibliographic data
Clua, Guillem
Drafting date2005
Award/sPremi de la Crítica Serra d’Or (2005).; XXXII Premi de Teatre Ciutat d’Alcoi (2004).
KeywordsAbús; Poder; Sexe; Postguerra; Fama; Política
Number of charactersP4 H2 D2
SpaceSuite d'un hotel en un país de postguerra.
Abstract
En un dia molt assenyalat, 20 anys després de fer la foto més famosa de la història, (una nena petita en flames volant pels aires per l’explosió d’una bomba), Frederick Sàlomon retorna a aquest país assolat per la guerra. A l’habitació de l’hotel on s’allotja es troba amb una periodista del diari oficial del règim, la Hanna. Les seves preguntes se centren en l’homenatge que ha de rebre per part de la nova Administració i dels ambaixadors dels quinze països més poderosos del món, però, a mesura que avancen, esdevenen més incisives, personals i inquietants, fins que s’acaba desvelant un secret que els canviarà la vida a tots dos. Paral·lelament, un delegat de les Nacions Unides (que té relació amb Sàlomon i la projecció política de la seva fotografia) es troba amb Ida (amiga d'infantesa de Hanna), una noia local, per mantenir relacions sexuals a canvi de curar la seva filla.
Notes
La decoració de la suite és occidental, passada de moda i sense luxe. Domina un blanc brut que evoca una pàtina de brutícia general.
La suite és l'espai de dues línies d'acció que es mostren de manera simultània. Cada parella, però, no percep la presència dels altres. Les dues trames s’aniran entrellaçant, creant lligams sorprenents.
Ida parla amb un accent no reconeixible, inventat, i sense fluidesa. No s'ha de poder relacionar amb cap llengua coneguda, així com el país on transcorre l'acció tampoc no té un referent concret.
ShowLa pell en flames
Director/sPortaceli, Carme
Company/iesSala Villarroel
TheaterSala Villarroel
Release date2005-06-29
Link to 'Bases de Dades d'Espectacles'https://hdl.handle.net/20.500.12268/123893
TitleLa pell en flames
EditorEdicions 62
PlaceBarcelona
Date issued2005-05
Page/s95
CollectionEl Galliner/Teatre;188
Link to catalogueView record
Information provided by the author2019
Last update2019-10-21

Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | All rights reserved | Legal warning

Contact Us | Send Feedback
 

 

With the participation:

Logo AELCLogo SGAE

Browse

AllCommunities & CollectionsAuthorsTitlesKeywordsNumber of charactersThis CollectionAuthorsTitlesKeywordsNumber of characters

Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | All rights reserved | Legal warning

Contact Us | Send Feedback