• ca
    • català
    • español
    • English
    • Entra
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Connexió
Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània Institut del teatre Diputació de Barcelona Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània
Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània
Visualitza element 
  •   Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Obres
  • Visualitza element
  •   Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Obres
  • Visualitza element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La pell en flames

Thumbnail
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre complet de l'element
  • Dades de l'obra
  • Dades de l'estrena
  • Dades bibliogràfiques
Clua, Guillem
Data de redacció2005
Premi/sPremi de la Crítica Serra d’Or (2005).; XXXII Premi de Teatre Ciutat d’Alcoi (2004).
Paraules clauAbús; Poder; Sexe; Postguerra; Fama; Política
Nombre de personatgesP4 H2 D2
EspaiSuite d'un hotel en un país de postguerra.
Resum
En un dia molt assenyalat, 20 anys després de fer la foto més famosa de la història, (una nena petita en flames volant pels aires per l’explosió d’una bomba), Frederick Sàlomon retorna a aquest país assolat per la guerra. A l’habitació de l’hotel on s’allotja es troba amb una periodista del diari oficial del règim, la Hanna. Les seves preguntes se centren en l’homenatge que ha de rebre per part de la nova Administració i dels ambaixadors dels quinze països més poderosos del món, però, a mesura que avancen, esdevenen més incisives, personals i inquietants, fins que s’acaba desvelant un secret que els canviarà la vida a tots dos. Paral·lelament, un delegat de les Nacions Unides (que té relació amb Sàlomon i la projecció política de la seva fotografia) es troba amb Ida (amiga d'infantesa de Hanna), una noia local, per mantenir relacions sexuals a canvi de curar la seva filla.
Notes
La decoració de la suite és occidental, passada de moda i sense luxe. Domina un blanc brut que evoca una pàtina de brutícia general.
La suite és l'espai de dues línies d'acció que es mostren de manera simultània. Cada parella, però, no percep la presència dels altres. Les dues trames s’aniran entrellaçant, creant lligams sorprenents.
Ida parla amb un accent no reconeixible, inventat, i sense fluidesa. No s'ha de poder relacionar amb cap llengua coneguda, així com el país on transcorre l'acció tampoc no té un referent concret.
EspectacleLa pell en flames
Director/sPortaceli, Carme
Companyia/esSala Villarroel
TeatreSala Villarroel
Data de l'estrena2005-06-29
Enllaç a 'Bases de Dades d'Espectacles'https://hdl.handle.net/20.500.12268/123893
TítolLa pell en flames
EditorialEdicions 62
LlocBarcelona
Data de publicació2005-05
Pàgina/es95
Col·leccióEl Galliner/Teatre;188
Enllaç al catàlegVeure fitxa
Informació proporcionada per l'autor2019
Darrera actualització2019-10-21

Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal

Poseu-vos en contacte amb nosaltres | Envieu suggeriments
 

 

Amb la participació de:

Logo AELCLogo SGAE

Visualitza

TotComunitats i col·leccionsAutorsTítolsParaules clauNombre de personatgesAquesta col·leccióAutorsTítolsParaules clauNombre de personatges

Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal

Poseu-vos en contacte amb nosaltres | Envieu suggeriments