• es
    • català
    • español
    • English
    • Acceder
  • español 
    • català
    • español
    • English
  • Login
Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània Institut del teatre Diputació de Barcelona Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània
Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània
Ver ítem 
  •   Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Obres
  • Ver ítem
  •   Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Obres
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La pell en flames

Thumbnail
  Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
  • Datos de la obra
  • Datos del estreno
  • Datos bibliográficos
Clua, Guillem
Fecha de redacción2005
Premio/sPremi de la Crítica Serra d’Or (2005).; XXXII Premi de Teatre Ciutat d’Alcoi (2004).
Palabras claveAbús; Poder; Sexe; Postguerra; Fama; Política
Número de personajesP4 H2 D2
EspacioSuite d'un hotel en un país de postguerra.
Resumen
En un dia molt assenyalat, 20 anys després de fer la foto més famosa de la història, (una nena petita en flames volant pels aires per l’explosió d’una bomba), Frederick Sàlomon retorna a aquest país assolat per la guerra. A l’habitació de l’hotel on s’allotja es troba amb una periodista del diari oficial del règim, la Hanna. Les seves preguntes se centren en l’homenatge que ha de rebre per part de la nova Administració i dels ambaixadors dels quinze països més poderosos del món, però, a mesura que avancen, esdevenen més incisives, personals i inquietants, fins que s’acaba desvelant un secret que els canviarà la vida a tots dos. Paral·lelament, un delegat de les Nacions Unides (que té relació amb Sàlomon i la projecció política de la seva fotografia) es troba amb Ida (amiga d'infantesa de Hanna), una noia local, per mantenir relacions sexuals a canvi de curar la seva filla.
Notas
La decoració de la suite és occidental, passada de moda i sense luxe. Domina un blanc brut que evoca una pàtina de brutícia general.
La suite és l'espai de dues línies d'acció que es mostren de manera simultània. Cada parella, però, no percep la presència dels altres. Les dues trames s’aniran entrellaçant, creant lligams sorprenents.
Ida parla amb un accent no reconeixible, inventat, i sense fluidesa. No s'ha de poder relacionar amb cap llengua coneguda, així com el país on transcorre l'acció tampoc no té un referent concret.
EspectáculoLa pell en flames
Director/esPortaceli, Carme
Compañia/sSala Villarroel
TeatroSala Villarroel
Fecha del estreno2005-06-29
Enlace a 'Bases de Dades d'Espectacles'https://hdl.handle.net/20.500.12268/123893
TítuloLa pell en flames
EditorialEdicions 62
LugarBarcelona
Fecha de publicación2005-05
Página/s95
ColecciónEl Galliner/Teatre;188
Enlace al catálogoVer ficha
Información proporcionada por el autor2019
Última actualización2019-10-21

Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Todos los derechos reservados | Aviso legal

Contacto | Sugerencias
 

 

Con la participación de:

Logo AELCLogo SGAE

Listar

TodoComunidades & ColeccionesAutoresTítulosPalabras claveNúmero de personajesEsta colecciónAutoresTítulosPalabras claveNúmero de personajes

Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Todos los derechos reservados | Aviso legal

Contacto | Sugerencias