• ca
    • català
    • español
    • English
    • Entra
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Connexió
Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània Institut del teatre Diputació de Barcelona Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània
Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània
Visualitza element 
  •   Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Obres
  • Visualitza element
  •   Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Obres
  • Visualitza element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

¡Ay, Carmela! : Elegía de una guerra civil en dos actos y un epílogo.

Thumbnail
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre complet de l'element
  • Dades de l'obra
  • Dades de l'estrena
  • Dades bibliogràfiques
Sanchis Sinisterra, José
Data de redacció1986
Premi/sPremi Ignasi Iglésias (Institut del Teatre)
Paraules clauComèdia; Feixisme; Guerra Civil Espanyola; Teatre de varietats; Teatre dins del teatre
Nombre de personatgesP2 H1 D1
EspaiUn espai: L' escenari d'un teatre.
Resum
L'acció transcorre el març de 1938 en un teatre de Belchite. Carmela i Paulino són una parella d'artistes ambulants de varietats que es veuen obligats a representar el seu espectacle improvisadament per celebrar, davant l'exèrcit victoriós, l'alliberament de la ciutat. Els conflictes que es plantegen són: haver de fer l'espectacle sense mitjans, adaptar els continguts del seu espectacle a la ideologia política dels feixistes i, el més important, ja que desencadena la tragèdia, haver d'actuar davant d'un grup de presoners milicians de les Brigades Internacionals que moriran afusellats el dia següent. Durant la funció, Carmela s'afegeix al cant republicà dels condemnats, cosa que provocarà la seva mort. L'obra comença quan Carmela, ja morta, s'apareix físicament a Paulino.
Notes
L'obra presenta un joc espacio-temporal entre el present de Paulino i el passat. També hi ha un contrast entre la vulgaritat aparent dels personatges i la progressiva sublimació de la situació en què es troben.
D'aquesta obra en va fer una adaptació cinematogràfica el director Carlos Saura amb Andrés Pajares i Carmen Maura en els papers protagonistes. També hi ha un disc amb la banda sonora de la pel·lícula que ha estat composta, arranjada i dirigida per Alejandro Massó.
L'obra és una elegia dividida en dos actes i un epíleg.
Num. homes actors: 1. Num. dones actrius: 1. Num. altres: 0.
Espectacle¡ Ay, Carmela !
Director/sGómez, José Luis
Companyia/esTeatro de la Plaza
TeatreTeatro Municipal de Zaragoza (Zaragoza)
Data de l'estrena1987-11
ProloguistaCasas Fuster, Joan
EditorialAADPC
LlocBarcelona
Data de publicació1989
Pàgina/es116
Col·leccióTeatro / El Público;1
Notes bibliogràfiques
Aquest volum es ven conjuntament amb el número 64 ( gener 89 ) de "El Público. Periódico mensual de teatro", editat pel Centro de Documentación Teatral del Instituto Nacional de las Artes Escénicas y de la Música del Ministerio de Cultura.
Editat també a Espasa, 2000, conjuntament amb "El lector por horas" i a l'editorial Cátedra (Col. Letras Hispánicas núm. 341), Madrid, 1995, publicada conjuntament amb "Ñaque o de piojos y actores", amb un estudi introductori i notes de Manuel Aznar Soler.
Enllaç al catàlegVeure fitxa
Informació proporcionada per l'autor2004-01-01
Darrera actualització2018-11-07

Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal

Poseu-vos en contacte amb nosaltres | Envieu suggeriments
 

 

Amb la participació de:

Logo AELCLogo SGAE

Visualitza

TotComunitats i col·leccionsAutorsTítolsParaules clauNombre de personatgesAquesta col·leccióAutorsTítolsParaules clauNombre de personatges

Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal

Poseu-vos en contacte amb nosaltres | Envieu suggeriments