• ca
    • català
    • español
    • English
    • Entra
  • català 
    • català
    • español
    • English
  • Connexió
Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània Institut del teatre Diputació de Barcelona Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània
Base de dades de dramatúrgia catalana contemporània
Visualitza element 
  •   Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Obres
  • Visualitza element
  •   Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Dramatúrgia Catalana Contemporània
  • Obres
  • Visualitza element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Abelard i Eloïsa

Thumbnail
  Veure estadístiques d'ús
Metadades
Mostra el registre complet de l'element
  • Dades de l'obra
  • Dades bibliogràfiques
Comamala Valls, Romà
Data de redacció1994
Paraules clauAdaptació; Amor; Edat mitjana; Fama; França; Llibertat; Personatges històrics; Religió; Sexe; Tragèdia
Nombre de personatgesP31 H27 D4
EspaiUn gabinet d'estudi, diverses cambres, un espai abstracte, una cabana enmig d'un bosc, i diversos espais d'un monestir.
Resum
El jove Pere Abelard és contractat perquè es faci càrrec de l'educació d'Eloïsa. Ben aviat tots dos s'enamoren, Eloïsa queda embarassada i, després de fugir i tenir el fill en secret, decideixen casar-se. Per tal de protegir el prestigi d'Abelard com a professor i eclesiàstic, però, decideixen mantenir el casament en secret. Tot i això, cada cop hi ha més rumors sobre ells, i finalment Abelard convenç Eloïsa perquè entri de novícia en un convent, que actuarà com a tapadora perquè ells puguin continuar veient-se. Abelard, per la seva banda, es fa monjo benedictí, i a partir de llavors es produeix en ell una lluita entre l'amor diví i l'humà. A més a més, es veu cada cop més assetjat pels seus enemics, que li qüestionen la seva voluntat d'unir fe i raó. Finalment, rebutja al mateix temps la seva filosofia i l'amor carnal d'Eloïsa. En morir, és enterrat al convent del qual l'Eloïsa n'ha acabat essent abadessa. Des de les primeres pàgines, al llibre s'hi destil·la un sentit tràgic que fa preveure la impossibilitat de l'amor entre els dos protagonistes.
Notes
-Personatges: Comamala proposa la presència d'un cor format pels professors de les escoles de Paris. Proposa que estigui format per catorze membres, més un quinzè que seria el Degà i que actuaria de Corifeu. Tots són contats com a masculins. També introdueix un grup d'estudiants i d'uixers sense especificar-ne el nombre. El cap de la colla d'estudiants i un estudiant es consideren dos personatges diferents. El mateix passa amb la Germana Genoveva i la Germana G.
-Un mateix actor o actriu pot fer més d'un personatge.
Num. homes actors: 27. Num. dones actrius: 4. Num. altres: 2.
EpilogistaGibert Pujol, Miquel Maria
EditorialPagès Editors
LlocLleida
Data de publicació2001
Pàgina/es3-100
Col·leccióTeatre de butxaca;17
Enllaç al catàlegVeure fitxa
Informació proporcionada per l'autor2004-01-01
Darrera actualització2018-11-07

Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal

Poseu-vos en contacte amb nosaltres | Envieu suggeriments
 

 

Amb la participació de:

Logo AELCLogo SGAE

Visualitza

TotComunitats i col·leccionsAutorsTítolsParaules clauNombre de personatgesAquesta col·leccióAutorsTítolsParaules clauNombre de personatges

Copyright © 2018 Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques | Tots els drets reservats | Avís legal

Poseu-vos en contacte amb nosaltres | Envieu suggeriments